2 Eylül 2012 Pazar


Merhaba,

"Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu Kursu" 
Web Günlüğü Topluluğuna Hoşgeldiniz..
Kurs süresince bu topluluk yol arkadaşlarımız için faaliyet öncesinde ve devamında gerçekleştirilecek çalışmalarla ilgili yansıtmalarını ve fikirlerini birbirleriyle paylaşacakları bir alan sunmaktadır. Her günün sonunda sizden kursa ilişkin günlüklerinizi eklemeniz istenecektir. Tüm yol arkadaşlarımızın, hafta boyunca her gün, kursla ilgili algılamalarını bu alanı kullanarak bize aktarmalarını istiyoruz..  Sizden kursa gelmeden önce bu blog kaydımıza bir başarı öykünüzü ve/veya yönetici-öğretmen olarak eğitim sistemi içerisinde amacınızın ne olduğunu, neler yapmak istediğinizi yorum olarak eklemenizi istiyoruz.  

İyi çalışmalar diliyoruz... Saygılarımızla,

MEB- FATİH PROJESİ TEKNOLOJİ VE LİDERLİK FORUMU

Adnan YAZGI-


Bilgi için: Adnan YAZGI / 0535 453 7596

15 yorum:

  1. Merhabalar.Adım Zafer Türkdoğan İzmir ili Bergama İlçesi Bölcek Ortaokulunda okul müdürüyüm.Bu gruba etkinliğe arkadaşlarımın teşvikleriyle katılma kararı aldım.Teknolojiyi seven ve onu mümkün olduğunca kullanmaya çalışan birisiyim.Mesleğimizde teknolojiyi kullanma zorunluğu giderek artmaktadır.İşimi en iyi yapmalıyım mantığı ile çalışan biri olmam sebebiyle de liderlerin yada liderlik yolunda olanlarında mutlaka teknolojiyi kullanma, yönetme konusunda da lider olmaları gerekir diye düşünüyorum. Umarım 5 günlük kursumuz umduğum sevide bizleri donatacaktır.saygılarımla....

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    İsmim Ömer AYDIN. Bursa Osmangazi İlçesi Ahmet Hamdi Gökbayrak Anadolu Öğretmen Lisesi Müdürüyüm. Lider insan geleceği görebilendir. Fatih projesi ile teknoloji, eğitim hayatımızın her noktasında var olacaktır. Bundan sonraki meslekî ve özel yaşamımda başarılı olmak istiyorsam bununla ilgili her türlü eğitimi almalıyım diye düşünüyorum. Bu da o eğitimlerin bir parçası olacaktır.
    Öngörümle çözebildiğim bir çok olay olduğu gibi çözemediklerim de bulunmaktadır. Bunları benim anlatmam pek doğru olmaz kanaatindeyim. Eğitimcilerin en iyi eleştirmeni önce öğrenciler, sonra da öğretmen ve çalışanlarıdır. Onların adına konuşmanın çok doğru olacağına inanmıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Değerli katılımcılar,
    İsmim Gülseren COŞKUN. Öğrencilerimize bir şeyler öğretebildiğimiz her günün bizim için bir başarı olduğunu düşünüyorum. Bir eğitim lideri olarak da görevimin onların en iyi şekilde eğitim alabilmesi için, bilgi, birikim ve teknolojik alanda kendimi de en üst düzeye ulaştırmak olduğunun bilincindeyim. Amacım elimden geldiğince yeni bir şeyler öğrenmek ve öğrendiklerimi meslektaşlarımla paylaşmak.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Değerli Katılımcılar,
    İzmir'de kurulan yeni ilçelerden birisi olan Karabağlar ilçesi Halk Eğitimi Merkezi'ne kurucu müdür yardımcısı olarak atandığımda kurumda müdür ve bir müdür yardımcısı arkadaşım daha vardı. Yeni kurulan bir ilçe olmanın tüm zorluklarını, diğer kurum ve kuruluşlar gibi biz de yaşamaktaydık. Bir meslek lisesinin odasında Halk Eğitimi Merkezimizin tüm iş ve işlemlerini yapmaya çalışıyorduk.
    Halk Eğitimi Merkez'lerinin çalışmaları arasında, yıl sonu etkinlikleri oldukça önemlidir. Çünki kurumunuzun yaptığı ve yapacağı tüm çalışmaları- defile, sergi, halkoyunları gösterisi, konser gibi etkinliklerle yöre halkına duyurursunuz. İzleyicilerin, Halk Eğitimi Merkez'lerinin çalışmaları, etkinlikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını görsellikle sağlamış olursunuz.
    Bizler, tüm bu etkinliklerin büyük maliyetler gerektirdiğinin bilincindeydik. Ancak bu durumun bizleri asla yıldırmadı. Öncelikle işbirliği yapabileceğimiz tüm kurum ve kuruluşlarla, yazışmalar yaptık. STK'lar ile görüşmeler yaparak desteklerini aldık. İlçe belediyesinden gösteri için ücretsiz salon temin ettik. Yeni kurulan bir merkez olmamız sebebi ile bizim defile kıyafetimiz olmadığından Üç Halk Eğitimi Merkezi ile görüşerek defilede sunulacak kıyafetleri ödünç aldık. Mankenlik ajansının defilemizi çok cüzi bir miktarda yapmasını sağladık. İzmir'in önemli bir müzük grubu ile anlaşarak ücretsiz bir konser verdik.
    Halk Eğitimi, Her yerde- Herkes için- Her zaman var olmak demektir. Bizler olanaksızlığın asla vazgeçmek olmadığının bilincindeyiz.

    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar merhaba. Adım Engin DİNDAR.Aydın İli Cumhuriyet Ortaokulu müdür yardımcısıyım.2011 yılı Mayıs ayında bu görevime başladım.Başladığım ilk hafta müfettişler tarafından okulun müdürü ve hizmetlisinin soruşturma geçirmekte olduğu, özellikle müdür ile veliler arasında büyük gerginlikler yaşandığını, okul aile birliğinin bu olaylara bağlı istifa ettiğini, velilerin çocukları için yeni okul arayışına girdiklerini gördüm.Müdür de artık okuldan soğumuş, gitmek istiyordu.Nitekim Ocak ayında sınav puanı ile okuldan ayrıldı.Müdür vekilliğini de şahsıma verdiler.Okul içinden bir öğretmen arkadaşı da müdür yardımcısı olarak görevlendirdik.İki acemi başladık işe:) Bu arada okulun aile birliğinde tek kuruş para olmadığı gibi,az sayılmacak bir borcu da vardı.İlk toplantılarımı unutamam.Öğretmenler toplantısında velilerin okul yönetimine katılmasının, bu küslük ortamının düzeltilmesinden geçeceği,bunun da ancak doğru stratejilerle sağlanabileceği fikri üzerinde durduk.Mesela bunlardan biri tüm okula hatta tüm ilçeye hitap edebilecek bir şenlik düzenlemekti."Cumhuriyet Şenlikleri".Ayrıca geniş katılımlı bir gece yapmaktı.Kermesler de düzenleyerek en azından velileri de işin içine dahil ederek, ayrıca ekonomiyi de düzeltebileceğimizi düşündük.Bunların hepsini gerçekleştirdik.Şu an borcu olmayan,az sayılmayacak parası olan bir okuluz.Güleryüzle hizmet etmeyi seven genç bir öğretmen kadrosuyla, velileriyle barışmış,tercih edilen bir okul olma yolunda hızla ilerliyoruz.

    YanıtlaSil
  7. Mesleğimin 3. yılında her yıl düzenlenen Fist Lego League'ye katılmak üzere 6 öğrencimle yarışmaya başvurduk. Yaklaşık 3 ay süren hazırlık aşamasından sonra İstanbul'da yarışma finaline katıldık. Türkiye'den katılan 300'ü aşkın okul ile 3 farklı dalda yarıştık. Yarışmada Yalı Çapkını isimli takımımla En iyi takım ve en iyi takım lideri ödüllerini alarak 2 ödülle okulumuza döndük.

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar. Şu anda Bilecik Merkez Ticaret Meslek Lisesi'nde Müdür yardımcısı olarak çalışmaktayım aynı zamanda il mem arge de projeler ekibindeki görevimde devam etmekte. Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu Kursu'na şube müdürümün tavsiyesi ve de yenliğe farklılığa olan iştiyakım dolayısıyla katıldım. Kursun özellikle Fatih projesinin mantığı, kullanımı, faydaları,ve bu projenin eğitimin hangi ihtiyaçlarına nasıl çözümler üreteceğini anlamamıza yaramasını umuyorum.( Eğitici olacağımızı sonradan öğrendim)
    Genel olarak teknolojiye ve de eğitimde teknoloji kullanımına ihtiyaç olduğunu düşünen biriyim. Bu amaçla ilk idarecilik deneyimim olan kırsal bir bölgede bulunan eski görev yerimde, okulumuzun yeni taşındığı tadilat yapılmış eski bir binaya öğrencilerimle birlikte bütün sınıflara bilgisayar, projeksiyon ve internet bağlantısı kurmamız ve bu çalışmada öğrencilerin çabası ve gayreti sonrasında da o kurulan cihazları sahiplenmeleri benim için unutamayacağım bir deneyimdi. Öyleki birlikte çalıştığımız 11 sınıf öğrencileri kendilerine ameleteam ismi vererek beni de amele başı ilan ettiler. Derslerden sonra gece geç saatlere kadar hiçbirimizin ( Elektirik işleri dahil)Bilgisi ve deneyimi olmadan bütün okulun bağlantılarını tamamladık.

    YanıtlaSil
  9. Eğitim sistemine yönelik hedefim; çocuklarımızın dünya ile yarışacak niteliklerle donatılmış, üretken, problemler karşısında çözüm yolları keşfetmeyi pratik haline getirmiş, soran sorgulayan, bilim ve teknoloji alanında söz sahibi gençler olarak yetişmeleri için iyi bir rehber olabilmektir. Bu süreci geçekleştirme aşamasında öğretmenin de öğrencinin de heyecan ve mutlululuk hissederek zevkle çalışmasını desteklemek ve sonunda yaptıkları işten, vardıkları yoldan memnun bireyleri hayat serüvenine katmak için aracı olacak projelerde eğitimin hizmetinde çalışmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba arkadaşlar ben Mehmet. Öncelikle mesleğim ve branşım itibariyle teknolojiyi herzaman daha etkin kullanmak ve bir amaç değil çok iyi bir silah, araç olarak kavratmak ve bunu öğretmek amacı ve gayreti içerisinde olmuşumdur.Öğretmenliğimde bt sınıflarında sınıf yönetim sistemlerinini bizzat öğrenci ve öğretmenlerle birlikte kullanarak sınav, anket gibi uygulamaları öğrencilerle online olarak sonucunu ve analizini anında görebildiğimiz uygulamalar yaptık. bunun yapılabilmesi ve bunu organize etmek benim için güzel bir tatmin duygusu oluşturmuştu.Umarım bu kurs ekip çalışmasında ve teknolojiyi verimli şekilde kullanmaya liderlik etmekte hepimiz için faydalı olur.

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar kurulma aşamasındaki ailemizin kıymetli bireylerii...Ben Arif,Çankırı iline bağlı Ünür Beldesi Şehit İlyas Aldağ Ortaokulu Müdür Yardımcısı/Vekiliyim.Gelişen dünya,değişen eğitim sistemi,Fatih projesi,eğitimde yenilikler,teknolojinin önemi,etkin kullanımıı vs.vs.vs gibi adına son yıllarda sıkça rastladığımız kavramlardan uzak kalmamak ve bu kavramları yerinde öğrenip,birikimlerimi herbirinin amacı birer deniz yıldızına hayat vermek olan kıymetli meslektaşlarımla paylaşmak için buradayım.Ki her ne kadar aklımın yarısı göreve henüz dört gün önce başladığım ve benden başka idarecinin de olmadığı okulumda çook geç kalmış fiziki imkanı iyileştirme çalışmalarında,evet evet en çok da boya fırçasının duvarda gidip gelişinde olsa daa...Neşemizi yitirmeyeliimmm:)

    YanıtlaSil
  12. İnsanların kendi başarılarını anlatmasından ziyade başkalarının onları takdir etmesini daha doğru buluyorum. Anlatacaklarım ancak bir ekip çalışmasına örnek olabilir.
    Bundan bir süre önce sosyal ve ekonomik açıdan zayıf bir mahallenin ilköğretim okulu eski binadan yeni binaya taşınmıştı. Eski binadan sökülen BT sınıfını yeni binaya kurma imkanları olmamış. Okul gezisinde durumdan haber olan 2 bilgisayar formatör arkadaşım elektrik bölümü öğretmeni olmam dolayısıyla konuyu bana ilettiler. Birgün üçümüz beraber giderek yeni BT sınıfının elektrik panosunu, kablo kanallarını monte ettik. Ağ kablolamasını ve bilgisayar kurulumlarını yaparak sınıfı tekrar öğrenci ve öğretmenlerin hizmetine sunduk. Öğrencilerin gözündeki ışıltılar da bizim kazancımız oldu.

    YanıtlaSil
  13. Tekrar Merhabalar,
    İlla ki, bir başarı öyküsü yazılacak dendi. Aklıma ilk gelen ve beni duygulandıran bir hikaye aktarmak istedim:
    Yatılı bir okulda çalışıyorum. Öğrencilerim sınavla seçilerek geliyorlar. Öğrencilerimden birinin YGS-LYS öncesi moralinin çok bozuk olduğunu gördüm. Sebebini sorduğumda da anneannesinin rahatsızlandığını söyledi. Annesinin vefat ettiğini, babasının da evi terk ettiğini bildiğim bir öğrenciydi. Anneannesinin ve teyzesinin himayesinde yaşıyordu ve teyzesi kendi çocuklarını biraz daha kayırıyordu. Anneannesinin bu rahatsızlığı onu çok korkutmuş. Ölürse ve üniversiteyi kazanırsam bana kim bakar korkusunu yaşamış. O gün neden bilmiyorum ama öyle bir şey olursa sana ben bakarım diye iddialı bir cümle kurmuştum. O kız Kadir Has Üniversitesini burslu kazandı. Ancak burs, okuma bursuydu. Yine kitabını, yurdunu, yemeğini kendisi karşılamalıydı. Maddi durumu iyi olmadığı için hazırlıktaki İngilizce kitaplarını alamadığını bir şekilde duydum. O gün öğretmenler odasına girip arkadaşlardan bir miktar para toplayıp, gönderdim. Bir kaç ay sonra babalar gününde "Hayatımda ilk kez babalar gününü kutluyorum ve siz bunu sonuna kadar hak ediyorsunuz" mesajını aldığımda gözlerimin dolduğunu ve geçmişte verdiğim sözü tutmanın başarı gururunu yaşadığımı hissettim.

    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  14. Okulumuzda eğitim ve öğretimin kalitesini arttırarak öğrencilerimizin aldığı eğitimle donanımlı olması, sektörde aranan nitelikte yetişmesi, teknolojiyi kullanabilmesi, uluslararası ve kültürlerarası deneyimler kazanması bir başarıdır.

    YanıtlaSil
  15. Bize çok şey katacağına inanıyorum. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews